Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

"i Ja i Ty możesz zostać KIBICEM"

Data publikacji 01.01.2010
Narodziny kampanii...


W świadomości społecznej utarło się przeświadczenie, iż środowisko kibiców,
to środowisko składające się jednie z osób dorosłych, co w rzeczywistości mija się z prawdą. Oczywiście w/w „grupa wiekowa” stanowi gro kibiców, jednakże pewną część
tzw. „aktywnej widowni piłkarskiej” zasilają również niepełnoletni, m.in. gimnazjaliści,
ba dzieci zabierane przez rodziców na tego rodzaju imprezę masową.

W opinii społecznej, w siłę urosło również przekonanie, iż wszelkiego rodzaju działania prewencyjne podejmowane przez Policję, skierowane zaś do kibiców lub też różnego typu inicjatywy autorstwa instytucji współodpowiedzialnych za zapewnienie szeroko rozumianego bezpieczeństwa - winne obejmować odbiorców tzw. dorosłych.

Hmm, tak oto zrodziło się pytanie: „Co z przedstawicielami młodych i najmłodszych grup wiekowych, będących również aktywnymi kibicami piłki nożnej, będących poniekąd przyszłością naszej społeczności lokalnej, kadry sportowej etc.?”

Kontynuując myśl: „Co z profilaktyką - tak istotną w obecnych czasach?”

Niniejszym zapytaniom, zagadnieniu na wprost wyszła Komenda Miejska Policji
w Białymstoku - funkcjonariusze Wydziałów  Prewencji oraz Sztabu Policji tut. jednostki zauważając zasadność podjęcia inicjatywy skierowanej do młodych Białostoczan interesujących się piłką nożną, z głównymi założeniami - wykształcenia młodego pokolenia białostockich kibiców oraz wypromowania jego pozytywnego wizerunku
wśród społeczności lokalnej miasta Białegostoku.

I tak oto… stworzona została kampania medialna pod hasłem:

"i JA i TY możesz zostać KIBICEM"

Kilka słów o celach przedsięwzięcia…

Warto podkreślić fakt, iż jest to pierwsza tego rodzaju inicjatywa, przeprowadzana na terenie miasta Białegostoku.

Oto jej cele:

1.cele interwencyjne:
  • ograniczenie ryzyka stania się przez młodzież sprawcami przestępstw i wykroczeń,
  • uświadomienie społeczeństwu zasadności kształtowania „pozytywnego wizerunku młodego kibica” oraz dbałości o jego alternatywne formy spędzania czasu wolnego, czasu bez stosowania używek etc.
2.cele edukacyjne: edukacja medialna społeczeństwa w zakresie podniesienia świadomości społecznej osób dorosłych na rzecz zwiększenia odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci/młodzieży.

3.cele alternatywne: poprzez zorganizowanie białostockiego gimnazjalnego turnieju piłki nożnej pn. „Młodzi Białostoczanie grają pozytywną piłkę” oraz konkursu „Kibice-marzenie”- zapewnienie oraz wypromowanie nowych sposobów spędzania czasu wolnego od nauki, czasu bez stosowania używek i zachowań agresywnych.

Działamy wspólnie z…

W celu realizacji poszczególnych założeń kampanii Komenda Miejska Policji w Białymstoku zawiązała koalicję z:


Urzędem Miejskim w Białymstoku, 


Kuratorium Oświaty w Białymstoku, 
 
 
Jagiellonią Białystok – Sportową Spółką Akcyjną

 
MOSP-em,  

 
Włókniarzem Białystok


Podlaskim Związkiem Piłki Nożnej.


 
PKP PLK S.A. Oddział w Białymstoku,
  
     
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zapraszamy do naszych działań…


Gimnazjalny turniej piłki nożnej


 „MŁODZI BIAŁOSTOCZANIE GRAJĄ POZYTYWNĄ PIŁKĘ…”

celem głównym niniejszej inicjatywy sportowej…

rzecz jasna organizowanej w ramach kampanii medialnej „i JA i TY możesz zostać KIBICEM…”, jest wyłonienie trzech zwycięskich gimnazjalnych drużyn piłkarskich z terenu Białegostoku, pośrednio zaś rozpropagowanie bezpiecznej formy spędzania czasu wolnego, jaką jest gra w piłkę nożną, czasu bez stosowania używek oraz zachowań agresywnych.
Szczegółowe zasady udziału w turnieju, zostały określone w regulaminie turnieju.

W ramach kampanii medialnej organizowany jest również jednodniowy konkurs pn. „Kibice-marzenie”mający na celu wyłonienie grupy kibiców jednej z drużyn biorących udział w turnieju „Młodzi Białostoczanie grają pozytywną piłkę”, która w sposób jak najbardziej atrakcyjny, efektowny a zarazem kulturalny kibicowała swoim piłkarzom.

REGULAMINY ORAZ FORMULARZE ZGŁOSZEŃ DOSTĘPNE SĄ W PONIŻSZYCH ZAŁĄCZNIKACH
(format PDF)









Pliki do pobrania

  • 52.5 KB
  • 53.5 KB
Powrót na górę strony