Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Pozory mylą, dowód nie”

Data publikacji 04.08.2009
    Wydział Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku,
w ramach programu „Stop patologiom!”, włączył się w działania  kolejnej edycji  kampanii pod hasłem „Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony”.
    W tym roku od lipca do września kampania prowadzona jest  pod hasłem „Pozory mylą, dowód nie”. Jej celem jest zmniejszenie rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu nieletnim
i zmiana postawy sprzedawców w takich sytuacjach.
    Dotychczasowe doświadczenia i obserwacje pokazują, że sprzedaż alkoholu nieletnim to wciąż zjawisko powszechne, a zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest to przestępstwo, za które grozi kara grzywny lub utrata zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Adresatami kampanii są sprzedawcy i właściciele sklepów oraz punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych, których należy edukować pod kątem  sprawdzania wieku osób, kupujących alkohol, w tym głównie tych, wyglądających na nieletnie. Odbiorcami kampanii są również świadkowie sprzedaży, wszyscy, którzy powinni  reagować na sytuacje społecznie groźne.
    Działania, przewidziane w kampanii prowadzone są przez Komendę Miejską Policji
w Białymstoku głównie w okresie wakacyjnym, kiedy dzieci i młodzież, pozostając częściej poza środowiskiem rodzinnym i szkolnym spędzając dużo czasu bez kontroli, zyskują znaczną swobodę.
    W związku z powyższym, w celu ograniczenia przedmiotowego zjawiska Komenda Miejska Policji w Białymstoku włączyła się w działania w ramach kampanii poprzez intensyfikację działań edukacyjnych skierowanych do sprzedawców alkoholu poprzez kolportaż materiałów informacyjnych podczas m.in. kontroli punktów sprzedaży przeprowadzanych przez dzielnicowych razem z pracownikiem Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych..
    Ponadto materiały w postaci plakatów umieszczone zostaną w środkach komunikacji miejskiej w ramach współpracy z KPK a także na stronie Komendy Miejskiej Policji umieszczony zostanie poradnik „Uczciwego Sprzedawcy”.
    Organizatorami kampanii są Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji.
   
W załączniku poniżej znajdziecie państwo Poradnik "Uczciwego Sprzedawcy".


Pliki do pobrania

  • 66 KB
Powrót na górę strony