POLICJANCI PRZEPROWADZILI DZIAŁANIA "BEZPIECZNY PRZEJAZD"
Policjanci z białostockiej drogówki, wspólnie z funkcjonariuszami Służby Ochrony Kolei przeprowadzili akcję profilaktyczną „Bezpieczny Przejazd”. Działania ukierunkowane były na podniesienie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.
Wczoraj, policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku, wspólnie z funkcjonariuszami służby Ochrony Kolei przeprowadzili działania pod nazwą „Bezpieczny Przejazd”. Wszystko na rzecz kształtowania i utrwalania bezpiecznych zachowań na przejazdach kolejowych, a w konsekwencji zmniejszenie liczby wypadków drogowych w tych rejonach. Funkcjonariusze edukowali kierowców i pieszych, przekazując im jednocześnie informacje o zagrożeniach wynikających z niezachowania ostrożności w okolicy torowisk. Zwracali również uwagę na obowiązek każdorazowego zatrzymania się przed znakiem "STOP" oraz stosowania się do sygnalizacji świetlnej znajdującej się przy przejeździe. Oko kamery policyjnego drona wspomagało funkcjonariuszy w ujawnianiu niewłaściwych zachowań kierowców.
35 policjantów biorących udział w działaniach skontrolowało 194 kierowców. Mundurowi ujawnili 61 wykroczeń niestosowania się do znaku "STOP".
Policjanci przypominają:
Kierujący pojazdem jest obowiązany:
- zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
- przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
- prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- objeżdżania opuszczonych zapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.