Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

AWARIA WPŁATOMATU UCHRONIŁA SENIORA PRZED UTRATĄ OSZCZĘDNOŚCI

Data publikacji 02.02.2022

Tylko dzięki czujności pracownicy banku i awarii wpłatomatu, 83-latek nie stracił wszystkich swoich oszczędności. Mężczyzna próbował wpłacić pieniądze, chwilę po tym jak padł ofiarą spoofingu. Podający się za pracownika banku oszust poinformował go, że z jego konta zniknęło 700 złotych.

Oszuści nie odpuszczają, a sposoby ich działania są coraz bardziej wyszukane. Stosują między innymi spoofing, czyli podszywanie się na przykład pod pracownika infolinii bankowej. W miniony poniedziałek oszuści zadzwonili do 83-letniego białostoczanina. Na jego telefonie wyświetlił się numer telefonu placówki bankowej. Dzwoniąca oszustka przedstawiła się jako pracownik banku i oświadczyła, że senior padł ofiarą oszustwa i stracił 700 złotych. Przekazując te informacje wypytywała mężczyznę o oszczędności, jakie posiada na swoich rachunkach. Chwilę później z seniorem zaczął rozmawiać inny oszust, przedstawiający się jako inspektor od zabezpieczeń. To on kazał 83-latkowi pójść do banku i wypłacić wszystkie zgromadzone oszczędności. Polecił mu także, aby nie rozłączał prowadzonej z nim rozmowy. Senior, chcąc uchronić swoje oszczędności, wypłacił blisko 25 tysięcy złotych, a następnie zaczął wpłacać je do wpłatomatu zgodnie z instrukcjami przekazanymi mu w trakcie rozmowy telefonicznej. 83-latek wpłacił blisko 8 tysięcy złotych, jednak w wyniku awarii wpłatomatu nie mógł zrealizować tej operacji do końca. Chciał ją dokończyć w placówce bankowej, do której wszedł rozmawiając przez telefon z oszustem. Słysząca prowadzoną rozmowę pracownica banku zorientowała się, że senior rozmawia z przestępcą i kazała mu natychmiast się rozłączyć. Tylko dzięki jej czujności, mężczyzna nie stracił reszty oszczędności.

Powrót na górę strony