Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

37-latek stracił 1500 złotych

Data publikacji 17.02.2022

Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Tym razem, ofiarą oszusta padł 37-latek, który po wejściu w przesłany link podał dane do logowania do bankowości mobilnej i stracił 1500 złotych.

Do policjantów z białostockiej „czwórki” zgłosił się 37-letni mieszkaniec Białegostoku. Mężczyzna poinformował policjantów, że na jednym z portali internetowych wystawił ogłoszenie o sprzedaży nadkola. Po krótkim czasie za pośrednictwem komunikatora odezwała się do niego osoba, która wyrażała chęć zakupu. Poinformowała mężczyznę, że wpłaci pieniądze na jego konto, a 37-latek otwierając przesłany mu link potwierdzi przyjęcie przelewu. Niczego nieświadomy mężczyzna wpisał swoje dane, które wykorzystywał do logowania do konta bankowego. Po chwili okazało się, że z jego konta zniknęło 1500 złotych.

Uważajmy na oszustów zainteresowanych zakupem oferowanej do sprzedażny przez nas rzeczy, którzy kontaktują się poprzez komunikatory. Zazwyczaj proponują płatność za produkt w serwisie, a następnie wysyłają link do formularza potwierdzającego rzekomy odbiór pieniędzy. Po wejściu w link polecają wprowadzenie danych konta do logowania i hasła, a następnie potwierdzenie transakcji wprowadzając kod BLIK. W ten sposób oszuści przejmują władzę nad naszym kontem, a pokrzywdzony traci oszczędności.

Jak nie dać się oszukać w przypadku kupna/sprzedaży na portalach aukcyjnych?

• bądź czujny, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego/sprzedającego, aby wejść w link i podać dane karty bankomatowej;

• nie należy podawać numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2 , który jest nadrukowany obok podpisu;

• czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostaje z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;

• każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić naszą czujność;

• zwróć uwagę na pisownię w wiadomościach – jeśli to oszustwo często zawiera błędy i literówki;

każdy sposób wywarcia na nas presji czasu, pośpiechu, szybkiego sfinalizowania transakcji powinno wzmóc naszą czujność.

Powrót na górę strony