Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

41-latek uwierzył w historię oszustów i stracił blisko 37 tysięcy złotych

Data publikacji 18.07.2023

Blisko 37 tysięcy złotych stracił 41-latek, który uwierzył, że kontaktują się z nim pracownicy banku. Aby chronić swoje oszczędności, oszuści nakłonili go do przekazania swoich danych do logowania do rachunku bankowego. Gdy pieniądze nie wracały na konto zorientował się, że padł ofiarą oszustów.

Do policjantów z białostockiej komendy zgłosił się 41-letni białostoczanin. Powiedział, że w połowie lipca zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku. Poinformował go o nieudanej próbie zaciągnięcia kredytu na jego dane. Rzekomy pracownik banku oświadczył, że o całej sprawie musi poinformować placówkę, w której pokrzywdzony ma założony rachunek. W ciągu dwóch dni z różnych numerów telefonu do 41-latka dzwonił kolejny mężczyzna, który także przedstawiał się jako pracownik banku. Poinformował go, że w danej sytuacji należy uwierzytelnić jego dostęp do rachunku bankowego. Za jego namową mężczyzna podał dane potrzebne do logowania. W kolejnych rozmowach oszust informował mężczyznę, że należy także zweryfikować jego aktywność na koncie poprzez wykonanie przelewów. Niczego nieświadomy mężczyzna w ciągu dwóch dni wykonał cztery zlecenia przelewów na wskazane przez oszustów konto. Gdy pieniądze nie wracały, 41-latek zorientował się, że padł ich ofiarą. W efekcie stracił blisko 37 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Jeśli dzwoni pracownik banku i twierdzi, że Twoje oszczędności są zagrożone - ROZŁĄCZ SIĘ i zadzwoń na infolinię banku, aby zweryfikować tę informację. Pod żadnym pozorem nie podawaj kodów BLIK, nie autoryzuj dodania nowego urządzenia do Twojego konta i nie przelewaj pieniędzy na inne wskazywane konto. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Powrót na górę strony