Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

83-latek uwierzył w historię oszusta i stracił ponad 46 tysięcy złotych

Data publikacji 11.01.2024

Oszuści nie odpuszczają. Ponad 46 tysięcy złotych stracił 83-latek, który uwierzył, że kontaktuje się z nim pracownik banku. Aby chronić swoje oszczędności, oszust nakłonił go do przelania pieniędzy na tak zwane bezpieczne konto.

Do policjantów z białostockiej „jedynki” zgłosił się 83-letni białostoczanin. Powiedział, że zadzwonił do niego mężczyzna, podający się za pracownika banku. Poinformował go o nieudanej próbie zaciągnięcia kredytu na jego dane. Wypytywał również, czy senior składał taki wniosek. Gdy 83-latek zaprzeczył, oszust poinformował go, że jego oszczędności są zagrożone i aby je chronić, musi przelać je na bezpieczne konto. Dzwoniący oszust instruował mężczyznę w wykonaniu wszystkich przelewów. Mając kilka rachunków, senior musiał zgromadzić wszystkie swoje oszczędności na jednym koncie, a następnie przelać je na wskazane przez oszusta konto. Polecił mu również w tytule przelewu wpisać swoje dane. Niczego nieświadomy 83-letni białostoczanin przelał ponad 46 tysięcy złotych. Po zakończonej rozmowie zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Gdy nie mógł dodzwonić się na infolinię banku, zgłosił się do policjantów.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Jeśli dzwoni pracownik banku i twierdzi, że Twoje oszczędności są zagrożone - ROZŁĄCZ SIĘ i zadzwoń na infolinię banku, aby zweryfikować tę informację. Pod żadnym pozorem nie podawaj kodów BLIK, nie autoryzuj dodania nowego urządzenia do Twojego konta i nie przelewaj pieniędzy na inne wskazywane konto. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Powrót na górę strony