Aktualności

38-latka uwierzyła uwierzyła w historię oszusta i straciła blisko 150 tysięcy złotych

Data publikacji 30.08.2024

Blisko 150 tysięcy złotych straciła 38-latka, która uwierzyła, że kontaktuje się z nią pracownik banku. Aby chronić swoje oszczędności, oszust nakłonił ją do zainstalowania aplikacji do przeskanowania jej urządzenia i przelania pieniędzy na tak zwane bezpieczne konto.

Do 38-latki zadzwonił telefon komórkowy. Dzwoniący przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował, że na jej koncie doszło do próby zaciągnięcia kilku pożyczek. Wypytywał , czy to ona wykonywała takie próby. Gdy zaprzeczyła, oszust poinformował, że jej oszczędności są zagrożone i aby je chronić, musi przelać je na bezpieczne konta. Kazał jej również zainstalować program na swoim telefonie, którym w celach bezpieczeństwa przeskanowała cały system. Wszystko po to, aby zabezpieczyć pieniądze przed kradzieżą. 38-latka wierząc, że chroni swoje oszczędności, przelała blisko 150 tysięcy złotych. W czasie rozmowy, zadzwonił telefon córki. Był to mąż kobiety, który będąc w tym samym czasie w banku uświadomił ją, że została oszukana.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Jeśli dzwoni pracownik banku i twierdzi, że Twoje oszczędności są zagrożone - ROZŁĄCZ SIĘ i zadzwoń na infolinię banku, aby zweryfikować tę informację. Pod żadnym pozorem nie podawaj kodów BLIK, nie autoryzuj dodania nowego urządzenia do Twojego konta i nie przelewaj pieniędzy na inne wskazywane konto. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Powrót na górę strony