"Bezpieczny przejazd" pod okiem policjantów z drogówki
Policjanci z białostockiej drogówki z lądu i z powietrza sprawdzało, jak uczestnicy ruchu drogowego zachowują się na przejazdach kolejowych. Mundurowi ujawnili blisko 211 wykroczeń, z czego prawie 78 dotyczyło niestosowania się do znaku STOP.
Wczoraj, policjanci z białostockiej drogówki przyglądali się zarówno kierowcom jak i pieszym w rejonach przejazdów kolejowych. Wszystko na rzecz kształtowania i utrwalania bezpiecznych zachowań na przejazdach kolejowych. Funkcjonariusze przypominali uczestnikom ruchu drogowego o konsekwencjach wynikających z niezachowania ostrożności w okolicy torowisk. Zwracali również uwagę na obowiązek każdorazowego zatrzymania się przed znakiem "STOP" oraz stosowania się do sygnalizacji świetlnej znajdującej się przy przejeździe kolejowym. Oko kamery policyjnego drona wspomagało funkcjonariuszy w ujawnianiu niewłaściwych zachowań kierowców.
47 policjantów z białostockiej drogówki biorących udział w działaniach skontrolowało 211 kierowców z czego 78 wykroczeń dotyczyło niestosowania się do znaku "STOP".
Policjanci przypominają:
Kierujący pojazdem jest obowiązany:
-
zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
-
przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
-
prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
-
w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
-
objeżdżania opuszczonych zapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
-
wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
-
wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
-
omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.